Comparing Fiber Optic Connectors for Various Applications

                                                                 مقایسه اتصالات فیبرنوری برای کاربردهای مختلف

تفاوت بین PC/UPC/APC چیست؟

نصب کانکتور در ابتدا و انتهای مسیر فیبرنوری امریست اجتناب ناپذیر، در این اتصال به خاطر ماهیت نور و فاکتور ضریب شکست خساراتی به سیگنال­های نوری ارسال شده وارد میشود. برخی از این خسارات به دلیل بازتاب نور به داخل مسیر و به سمت منبع فرستنده رخ میدهد. این بازتاب نور به عقب یا (ORL) هم به منبع فرستده آسیب وارد میکند و هم باعث ایجاد اختلال در رسیدن سیگنال ارسالی میشود. به همین دلیل از پلیش­های گوناگونی بسته به نوع فیبر و برنامه کاربردی آن استفاده میگردد.

0016

ساده­ترین پلیش فلور کانکتورهای فیبر نوری (PC) یا physical contact polish می­نامند. بازتاب نور در این نوع از کانکتورها -30db اندازه­گیری شده است.

0017

با گذشت زمان و برسی مشکلاتی که از بازتاب نور بوجود می­آمد، دانشمندان دو فلور دیگر با نام­های (SPC) یا super physical contact و(UPC) یا Ultra physical contact را طراحی و به بازار عرضه نمودند. میزان بازتاب در کانکتورهای (SPC) -40db و در کانکتورهای (UPC) -50db اندازه­گیری شده است.

0018

با گذشت مدت زمان کوتاهی فلور دیگری طراحی شد با نام (APC) یا angled physical contact، این فلورها با زاویه­ 8درجه ساخته شدند. این خصوصیت باعث شد تا میزان بازتاب به -70db برسد.

0019

0020

 

مطالب فوق از سایت­های معتبری گردآوری و ترجمه شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. به امید پیشرفت روزافزون این مرز و بوم در تمامی زمینه­ های مهندسی.

      مرتضی سلطانی